24. ledna 2013

Zvyk

Dva roky jsem byla zvyklá, že vše, co mě napadne, si zachytím na fotoaparát. Dva roky mi trvalo, než jsem vyšla ten kopec k tomu, kde jsem nyní. Rok se mnou byla Konica Minolta. Když jsem ji dostala od svého bratrance, měla jsem v ruce jakýsi kus plastu s objektivem a polámaným krytem na baterie. Vyfotila jsem pár prvních fotografií. Myslela jsem si, že je to fakt na houby, že se rozpláču, protože svým Olympusem FE-47 fotit nechci a ještě se mu do rukou dostal takový šunt. První fotky opravdu nebyly bůhví jak skvělé a zpětně si uvědomuji, že můžete mít klidně ještě fotoaparát na film, ale jde o to, jak to cítíte uvnitř sebe. Jak máte šikovné oči, mysl, nápady, ruce a v poslední řadě tedy přístroj.
Po pár měsících bych na ni nedala dopustit, i když jsem ji pak dodělala a než jsem šla fotit, musela jsem ji obmotat lepící páskou. Sloužila dobře. A já jen doufám, že se mi jednou do ruk dostane další Minolta, protože koukám, že je na netu lidé prodávají levně. Na zrcadlovce jsem totiž s mámou domluvená až k maturitě, to mi fakt slíbila a já i z toho jásám radostí!

Moje nadšení bylo včera pár chvil dost pryč, jelikož při oznámení o tom, že Konica dofotila mi bylo řečeno: ,,Už bylo na čase." Jenže ten člověk to nemyslel zle, jen to, že to bylo zřejmé, že se to stane. Bylo mi to pláče, protože moje hlava je plná nápadů, ale nemohu je uskutečnit. Pak jsem si ale řekla, že mezitím mám čas na spoustu dalších věcí. Mohu se zaměřit na básně,  na čtení, na psaní úvah, chodit ven a tak. Občas s někým půjdu fotit a někdo mi fotoaparát třeba půjčí. V nejnutnější situaci mám ještě ten Olympus. Na internetu se ohlížím po nějakém levném fotoaparátu, co bych mohla mít. Jenže moje máma internetu nevěří, takže zde nastává menší problém. Hledám něco z druhé ruky, nejlépe Konicu, nu uvidím. 

Jinak jsem si včera byla podat žádost o občanku. Fotila mě ta paní na pětkrát. Upřímně tak hnusně jsem se ještě nikdy nevyfotila ani v zrcadle a ještě mi usekli kousek hlavy :-D. Musela jsem se držet. abych tam té paní neslíbila, že se vyfotím sama. Nakonec jsem pak ale šla s Liduškou do Chajovny, za což moc děkuji. Tento měsíc po čtvrté. Vypadlo z ní, že ji napadl dárek k mým narozeninám. Zítra jdeme na Hobbita! Já jdu do kina, chápete to? Naposledy jsem v kině byla někdy ve třetí třídě, kam mě vzal kluk, se kterým jsem se fakt hafo kamarádila ('chodili jsme spolu') :-D.  Už se nemůžu dočkat. :-)

Mějte se krásně, protože je opravdu plno důvodů k radosti. :-)

7 komentářů:

  1. R.I.P. Konica... Mám na Tebe pěkné vzpomínky :)
    Hobbita si užij! Je absolutně úchvatný! (Počkej, až uvidíš Thorina!!)

    OdpovědětVymazat
  2. Je fakt, že foťák je až to poslední, hlavní jsou nápady. Ty já třeba nemám, proto si zrcadlovku nekoupím, i když bych mohl. Stačí mi ultrazoomový Olympus 16 Mpix, fotí pěkně, netrpí na šum a má až překvapivě dobrou stabilizaci. A stál jen 5000 Kč. Pokud ale nápady máš a je to pro tebe důležitá věc, tak nějaký solidní foťák potřebuješ. Doporučuju Aukro, mám tam výborné zkušenosti. Stačí dobře číst hodnocení, nekupovat od lidí s negativama a vybírat třeba ty, co umožňují i osobní předání a ne jen platbu předem.

    OdpovědětVymazat
  3. A copak se sni vlastne stalo??
    Priklanimvse kMnoukale... R.I.P Konica

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych řekla, že ti občas půjčím třeba zrcátko ;) Ale vím, že nemáš ráda Nikon ;) Jinak ty jseš talentovaný děcko, najdeš jinej způsob, jak se realizovat a snad se brzy najde nějakej jinej slušnej foťák ;) Ale já bych se teda neupínala na Konicu, protože mi to nepřijde jako značka přes foťáky a je pak vše složitější, kdyby nastal nějakej problém a tak.. vidíš to sama na té svojí.

    OdpovědětVymazat
  5. Asi nějaká chyba na serveru. Psal jsem radu, jak koupit foťák na Aukru, asi se to neuložilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se to v e-mailu zobrazilo, ale tady ne a ani před administraci to nejde spravit. Jsi kouzelník! :-D

      Vymazat
  6. My máme doma taky starouška Koniku (myslím, že byla zakoupena v cizině v době, kdy v Česku ještě digitály nebyly), jenže já jsem si jí nikdy nijak moc neoblíbila. Ale i po tolika letech slouží dobře, akorát je trošku náročná na paměťové karty - odmítá přijmout jakoukoliv jinou než její původní, která je ale malá. Je to následek úrazu, který utrpěla po tom, co do ní brácha násilím narval tu kartu obráceně :D
    Před několika lety jsem dostala svůj vlastní foťák, obyčejný kompakt od Samsungu. Dkud sloužil, byl pro mě dostačující. Ale po skončení záruční lhůty akorát žere energii z baterek (ať do něj dám jakékoliv baterky, do pěti minut je vybije, nebo aspoň tvrdí, že jsou vybité), a pořád zlobí. Takže už vím, že foťák Samsung ne.
    Ale vypadá to, že buď k narozeninám nebo k maturitě možná dostanu nějaký pěkný foťáček, tak už se těším :)

    OdpovědětVymazat