10. února 2013

Klaním se

Znám spoustu fotografů, hudebníků, malířů, grafiků, básníků a spisovatelů. Znám plno lidí, kteří žijí uměním a jejich díla berou dech spoustě lidem. Někteří zatím čekají, až je někdo objeví. Ne, nečekají, oni na sobě pracují, aby ze sebe dali to nejlepší, co umí. Každý má můj obdiv, protože i když dva dělají to samé, není to to samé. Nejvíce ze všech však obdivuji přírodu.


Tvoří na každém centimetru Země, i tam, kde by to mnozí z nás zavrhli. Hráli jste někdy fotbal nebo jste ho aspoň sledovali? Na místě, kde stojí brankář, je vyšlapán důlek. Když se na hřišti přestane hrát a za pár měsíců se tam přijdete podívat, bude zarostlý trávou. Nikdo nepozná, že se tam kdysi hrál fotbal. V zimě na oknech maluje krásné květinové vzory, v létě sluníčkem na tváře kreslí pihy. Největší umělecké dílo byl bezpochyby člověk. :-)

10 komentářů:

  1. Copak důlek vyšlapaný od brankáře, že zaroste.. ale co tráva, která proroste i solidní vrstvou asfaltu?

    Umělce vynechám, docela uznávám jednu studentku s uměleckými sklony. Věřím, že z toho nezpychne.
    Mimochodem, na základní školu chodí už studentky? Za nás se ještě říkalo žákyně. Ale důležité to není, i tak mi přišlo, že tahle své vrstevníky dost předbíhá.

    OdpovědětVymazat
  2. Musím to říci klišoidně, ale ono je to pravda. Příroda je největší kouzelnice na světě. A čím blíže žiji přírodě, tím více si ji vážím a nepřestává mne udivovat.

    Onehdá jsem byla na poliklinice, kde v jedné čekárně měli na celou zeď daný plakát lesa na podzim. Samá červená, oranžová a hnědá se žlutou. Prostě nádhera. Řekla jsem, že by se mi něco podobného líbilo na stěnu v pokoji. Kamarád se podíval, pak se kouknul pobaveně na mne a řekl: "Dyk to vidíš z okna." Má odpověď: "Toho není nikdy dost." :-D A ještě řekněte, že to tak není.

    OdpovědětVymazat
  3. Příroda je zkrátka zázračná! Taky se kolikrát divím, co je všechno možné a nemožné včetně té trávy, která prorazí skálou nebo asfaltem!

    OdpovědětVymazat
  4. Mám ráda dokumenty o historii hudby a o tajných společenstvích. :D
    A umělec... co takhle David Lynch (jestli se hodí ho zmiňovat)? Jo... to je spíš pěkný úchyl a idiot, ale co bych bez nějak za nudných večerů dělala?

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlas.

    Miluju dokumenty BBC, jsou naprosto úžasný :)

    OdpovědětVymazat
  6. Miluju dokumenty BBC - momentálně sleduju jednu série o lidském těle a životu a je to prostě perfektně udělané. Po všech stránkách - ať už se jedná o kvalitu obrazu nebo o srozumitelnost a zajímavost. :)

    Jinak existuje jedna zajímavá knížka The World Without Us, kde se autor zajímá o to, jak rychle by se Země dokázala poprat se zbytky lidských výtvorů atd., kdybych ze dne na den zmizeli. Je to hodně zajímavé počteníčko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, to musí být zajímavá knížka, na to se mrknu :)

      Jinak máš pravdu.. nejsem sice typ člověka, co je pořád zalezlej někde v trávě a v lese objímá stromy, ale čas od času potřebuju vypadnout od lidí a zalezu si do našeho lesa, kde je vlhkej vzduch a ticho. Mám hodně ráda cizí krajiny, než ty, které máme u nás a jsme na ně zvyklí. Vždycky mě dokáže až šokovat, co za místa na Zemi existují.. Hory, moře, pralesy, skály, jeskyně, lesy.. pořád mě něco překvapuje :)

      Vymazat
  7. Na dokumentech je nejkrásnější to, že člověk u nich může usnout, vzbudí se a vlastně mu neunikne žádná důležitá zápletka nebo část děje :D Přiznávám, spím u nich často :D Nejraději mám asi ty, které ukazují život na nějakém určitém území, třeba v Africe nebo Jižní Americe :3 Tam je barev, druhů zvířat, rostlin... nutí mě to uvažovat o Bohu případně jak to všechno vzniklo, jak se to stalo, že je tolik odlišností ^^ Filosofická chvilka :D

    OdpovědětVymazat
  8. Příroda je až moc skromná, aby se chlubila úplně vším. Však nám jednou polezou bulvy až to rozparádí :)

    OdpovědětVymazat