19. června 2013

Společně proti předsudkům

Možná vám tato tři slova něco říkají, protože jste měli příležitost číst článek u Temnářky nebo u autorky - Alči. Jde o projekt, který má pomocí fotografií a krátkých příběhů ze života ukázat, s jakými předsudky se nejčastěji setkáváme, jaký je na to náš pohled. Mnohdy jsou tyto předsudky neoprávněné, jelikož úsudek si o lidech děláme v několika sekundách, co je vidíme. Žijeme ve světě internetu, tak proč to neukázat právě s jeho pomocí? Fotografie jsou jak u Alči na blogu, tak na její facebookové stránce, kde máte i již zmiňované příběhy. Projekt je stále otevřený a hledají se lidi, které by do něho Alča mohla zařadit. 


Ukázkou mohu dát předsudek, na kterém jsem se podílela já s mým přítelem. :-)


Klára, 15 a Ben, 15 (žákyně ZŠ a student gymnázia): Když někomu dospělému ve svém okolí řeknu, že mám kluka, reakce většinou bývá: „Ach, ta školní láska“, „Taky jsem byl zamilovanej ve tvém věku,“ „To bude slz, až se rozejdete,“ nebo „Sundej si růžové brýle, stejně to nemá šanci vydržet“. Pravdou je, že většina dospělých si myslí, že jsme moc mladí na to, abychom věděli, co je to pravá láska - že ji nemůžeme intenzivně prožívat a vlastně ani chápat. Naše pocity jsou zlehčovány a zdá se, že lásku mohou správně prožít jen lidé po dosažení určitého věku. Podle naší zkušenosti ale na věku rozhodně nezáleží – čistou, uvědomělou a vyzrálou lásku mezi sebou mohou mít třeba i patnáctiletí… Pokud jste už potkali někoho, v jehož blízkosti se cítíte jako doma, jste klidní a plní radosti, určitě tomu rozumíte.

Odkazy:
Album Společně proti předsudkům na Alčině fb stránce
První obrázek s obtížemi ukraden Temnářce

S jakými předsudky se setkáváte vy? Zaujal vás tento projekt? :-)

8 komentářů:

  1. Projekt mě zaujal a už teď plánuju, jak se do něj zapojím :))

    OdpovědětVymazat
  2. Průpovídky dospěláků ke školním láskám vycházejí obvykle z mnoha zkušeností, ať vlastních, tak okolních. Jsou-li sdělovány s nevtíravou přirozeností, neměl bych jim to za zlé, něco jiného je ale projev domnělé dospělácké neomylnosti.
    Kdyby láska nekvetla v každém věku, byl by člověk o dost šizený.

    OdpovědětVymazat
  3. O té lásce v tvém věku si myslím, že u člověka, jako jsi ty - chytrá, rozumná a řekla bych, v hlavě přemýšlející většinou i lépe, něž některý z dospělých´- to určitě funguje a ten vztah může být fakt hluboký, i jako u dospělejších lidí. Spíš to nechápu u takových těch pipinek s prominutím, co se tím všude velice chlubí a mají to spíš jako pózu a dávají si co druhý den facebookový status, kde jsou volné a každý první den, kde jsou zadané. >.< Ale tobě to moc přeju a nemyslím si, že bys na to neměla věk. Nebo spíš tak - neni to o věku (to je prostě jen číslo), ale o tom, jak to člověk má v hlavě srovnané. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pod tohle bych se klidně hrdě podepsala, proto nerada dokonce i říkám svůj věk ve spojení s přítelem, se kterým jsem rok a půl a oběma je nám 15. Všichni kolem snad jen čekají, až se rozejdeme, abych mohla poslouchat řeči jako 'no vidíš, já ti to říkal/a, že tyhle pubertální lásky nevydrží'. Tudíž za toto okénko v projektu opravdu chválím:)

      http://ordinary-silly-things.blogspot.com

      Vymazat
  4. Tak to je hodně zajímavé,s předsudky mám své zkušenosti,takže to považuji za skvělý nápad!

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné :) a k tvému tématu - mně sestra řekla, že první lásky nevydrží nikdy... já jsem s tou svojí už skoro 6 let. Vydrží to, co chceme, aby vydrželo. Někdy to vyjde, někdy ne, ale proč od toho rovnou ostatní zrazovat a šlapat po štěstí? :)

    OdpovědětVymazat
  6. Je to moc dobrý nápad, líbí se mi to

    OdpovědětVymazat
  7. To je trošku jako s Glee tričkama, jen trošku obráceně.

    OdpovědětVymazat