6. června 2013

V zajetí představ

Poslouchám si tu francouzskou hudbu, ačkoliv francouzsky nerozumím ani slůvko. Ranní vstávání moc nemusím, zvláště po té, co mě a moji mámu kamarádka vytáhla na ohňostroje. Jako každý rok, jen nyní už to nevidíme rovnou z oken našeho bytu, ale musíme vždy jít na nějaké místo. Necítím se unavená, i když jsem toho moc nenaspala, jelikož se mi zdály podivné sny. Člověk by nevěřil, jak ve svých vlastních snech může být něčím úplně jiným, jak si je jist, že ví, kde je, ačkoliv to splácané místo nikdy neviděl. Náš mozek je něco neuvěřitelně kouzelného. Dovoluje nám, abychom se zamotávali do sítě představ.
Když jsem poslední tři dny ležela v posteli, protože jsem byla nemocná, tak jsem hodně přemýšlela. Nebo jsem si spíše představovala. Zkoušela jsem se dostat za tím malým chlapcem z jedné nedávno dočtené knihy. Oliver Twist. Představovala jsem si sama sebe za deset let. Představovala jsem si sama sebe jako ženu z jednoho z mých oblíbených filmů. Neměla jsem sice osobního řidiče, ale byla jsem taky učitelka v důchodě. Bylo toho hodně. Zavřela jsem oči, potila se a najednou místo dvou hodin odpoledne bylo pět. Většina mých představ se mi líbí. Z některých jsem si vlastně udělala přání. Hlavně jsem si představovala, jak jsem zdravá. Momentálně dělám jako bych byla. Jsem. Sice mám ještě rýmu, ale čím déle budu ležet, tím více to bude horší. Ještě bych zhlédla další sérii Přátel. To se přece nedá. Navíc mi došel čaj. Ve škole se fotíme. Najednou jsem si uvědomila, že poprvé za osm let cítím, že mám super spolužáky a že mezi nimi mám kamarádky. Docela pěkný pocit! 

A co si představujete často vy?




3 komentáře:

  1. Francouzskou hudbu taky poslouchám strašně moc ráda. ^^ Francouzsky zatím neumím, ale moc ráda ten jazyk poslochám a pokud se tento nebo alespoň příští rok dostanu na vysokou, určitě bych si chtěla dát nepovinně nějakou francouzštinu pro začátečníky, i když vím, že je to těžký jazyk. No, aspoň si ho snad tento rok užiju, chci na něaký letní víkend s milým do Paříže a už se moc těším. ^^ Jinak - jen se koukni na Přátele, já nedávno dokoukala uplně všechny série. :D Je to fajn seriál. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Francouzská? Zkus Carlu Bruni, pokud ji teda už teď neposloucháš :) Mám ráda hlavně její první album. A protože mám nějaké základy francouzštiny, tak mi to dává další rozměr ^^
    Mně se většinou možné i nemožné představy honí v hlavě před usnutím. Dříve jsem měla problém s tím, že jsem se do nich tolik ponořila, že jsem pak vůbec nemohla usnout. Většinou jsem se pohybovala v nějaké neznámé přírodě... sama :D A nebo také takové to já-za deset let.
    A vzhledem k snům... Četla jsem, že se nám nemůže zdát o něčem, co jsme nikdy neviděli. Takže lidi v našich snech jsme zaručeně už někdy potkali. A místa viděli někde na obrázcích nebo ve filmu nebo tak ^^ Přijde mi to fascinující :D

    OdpovědětVymazat
  3. Francouzštinu se učím ve škole. Moc mi nejde a neoblíbila jsem si jí (rozhodně mám raději japonštinu a angličtinu), ale francouzské písničky jsou vážně krásné. Strašně se mi líbí Marseillaise od Edith Piaf. A samozřejmě Carla Bruni. A Zaz - Je veux. (^o^)

    OdpovědětVymazat