30. června 2013

Za rok budeme plakat

To jsme si říkali právě v pátek, kdy všem školou povinným skončil školní rok. Já úspěšně dodělala osmý ročník základní školy. Přežila jsem i loučení s deváťáky. Možná jsem neuronila ani slzu, protože jsem mezi nimi neměla nikoho mně tak blízkého jako minulý rok, kdy moje přítelkyně odcházela na střední. Objala jsem většinu spolužaček, popřály jsme si krásné prázdniny a já vyšla ze školy. Dokonce jsem ve skříňce nechala zamčené papuče. Doufám, že jim nebude moc smutno, protože když jsou mokré, tak děsně smrdí.

V autobuse jsem seděla a přemýšlela o celém školním roce. Jak bych ho zhodnotila? Proplul mi mezi prsty. Ale jedno se musí uznat. Konečně jsem poznala, jaké to je mít dobrý kolektiv. U nás ve třídě si všichni rozumíme, kluci se se mnou dokáží normálně bavit a pro holky nejsem žádná kráva. Jako předseda třídy jsem sice nic nevykonala, jelikož u nás tato funkce vlastně nic neznamená 8D.

Uvědomila jsem si i několik dalších pokroků. Mohla jsem svými znalostmi někomu prospět. Doučovala jsem asi měsíc a půl jednoho kluka z češtiny, pro svůj dobrý pocit. Dále ke konci roku jsem čtyřikrát doučovala jednu spolužačku z angličtiny. Sice neumím anglicky mluvit, ale rozumím teorii, což ona podle jejich slov potřebovala. Měla jsem radost, že jsem někomu pomohla. Poznala jsem jednu malou slečnu. Provázela jsem ji prvním týdnem první třídy, občas ji dovedla do školy, když jsem se s jejími rodiči potkala v trolejbuse. S láskou mi vyprávěla, jak chce být opatrovatelkou malých dětí, které jsou v nemocnici a jejich maminky si potřebují na chvíli odpočinout. Úplně jí zářily oči a to mi dokázalo rozveselit celý den. Dále jsem rozvinula své logické myšlení a zkusila Pythagoriádu. Psalo nás ji šest. ze čtrnácti bodů jsem měla šest, přičemž nejlepší byl M., který je na matiku prostě borec a měl devět bodů. Byla jsem druhá. Rok zpátky by to nebylo možné. Také jsem se zúčastnila školního kola Olympiády v Čj, přičemž jsem byla ze dvou lidí první, ale paní učitelka zapomněla, kdy je městské kolo, takže jsem se tam nedostala.

Momentálně nastává menší problém. Mám dva měsíce na to, abych se rozhodla, kam půjdu na střední. Většina lidí říká, jak je super, že mám samé jedničky, jenže z mého pohledu je to něco jako: Umím od všeho něco, takže vlastně neumím/nebaví mě nic pořádně, takže jaké zaměření si vyberu? Navíc jsem se rozhodla, že chci jít na školu, kde se učí ruština jako druhý jazyk, protože jsem se ji začala učit a němčina se mi nelíbí. Ano, našla jsem jednu takovou školu. Je to Gymnázium na Slovaňáku, jenže co když nejsem tak chytrá, abych se dostala na gympl? Nu, asi další možnost bude Cyrilometodějská pedagogická, kde se sice učí němčina, ale pořád to vede k mému snu být učitelkou. Mezi námi spolužáky koluje vtip o tom, jak absurdní by bylo, kdybych se já jako jediná nedostala :-D. No, uvidíme, ještě mám dva měsíce na rozhodnutí se, a dalších několik měsíců než si budu podávat přihlášku. :-)

A nyní je načase užívat si prázdnin. Fotit, číst, opravovat jednu knihu, povídat si s lidmi a psát svá zamyšlení sem, na blogspot, ačkoliv mě deprimuje tak nízký počet komentářů. Přeji všem, abyste si prázdniny užili naplno, i když vám k tomu nebude přát počasí. :-)

13 komentářů:

  1. Páni, opravdu NIKDY, NIKDY, NIKDY nemůžu uvěřit, že ti je teprve 14 a končíš osmičku. Píšeš, jako by ti bylo nejméně 18. x)

    OdpovědětVymazat
  2. taky mě to vždycky dostane, když si uvědomím, jak mladičká jsi, přesto vyzrálá a srovnaná :) i kvůli tomu před tebou smekám. K vysvědčení gratuluju :)
    co se střední týče, nevím, jaké množství přihlášek si můžeš podat, ale zkusila bych gympl. Nemyslím si, že bys na něj neměla. Jsi mnohem vyzrálejší než já ve tvém věku a taky jsem ho dala, dokonce 8letej ;)
    krásné léto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dvě, tož jeden gympl a a k tomu zjevně pedagogická ;).
      Děkuji, děkuji a ještě jednou děkuji :-)

      Vymazat
  3. Byť i malinký krůček je posun vpřed a mě hrozně baví sledovat, jak se posouváš ty :) Vím, že si nakonec vybereš správně a vše dopadne tak, jak budeš chtít :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, užívejme si prázdiny :)

    Třeba přece jen poznáš, co by ti sedělo nejvíc :)

    OdpovědětVymazat
  5. Z nedostatečného počtu komentářů si nic nedělej ... to je celoplošný problém:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Taky se nacházím ve stejné situaci. Chodím do osmé a nemůžu uvěřit, že za rok opustím tenhle úžasný kolektiv, který bez menších změn trvá tři roky. V devítce jsem měla hodně dobrou kamarádku, ale budu ji vídat v kroužku, tak doufejme, že mi to stačí...

    OdpovědětVymazat
  7. On gympl není zas tak těžkej. Samozřejmě jak kterej, ale nemyslím si, že zrovna ty bys to nedala. Máš fajn známky a i z článků jde vidět, že jsi chytrá. Tak hodně štěstí s přijímačkama. ;) A ruština je sranda, učím se ji už pátým rokem. :D

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím, že ty na gympl rozhodně máš. Jinak u nás se ruština dá vybrat taky, ale otevře se asi jenom, kyž o ni bude dostatečněj zájem (u nás by to teď měla být jedna ze sedmi jazykovejch skupin v ročníku

    OdpovědětVymazat
  9. Ty se samejma jedničkama na gympl máš. Jde o to jak se u vás na škole známkuje. Jestli ej to jako u nás, že již v šesté třídě si mě učitelka otipovala a řekla, že prostě půjdu na gympl a známku je mě stylem " ty půjdeš na gymnázium tak já ti dám dvojku". Takže se mi na vysvědčení začernalo sedm dvojek. Mohlo by jich být méně kdyby již vejš zmíněná učitelka i za průměr 1,3 nedala dvojku. Mohla jsem mít jenom čtyři. Jo devítka.. Mám z ní celkem strach, ale zároveň se i těším... ;)

    OdpovědětVymazat