11. července 2013

Pro ty, co nechtějí pochopit, zamčeno

Asi bych tu fotografii použila k jinému příběhu, ale tento je neuvěřitelně čerstvý a ráda bych jej zapsala tak, jak zněl, dříve, než ho zapomenu nebo změním několik maličkostí. Vše to začalo  nástupem do tramvaje.

Já a jeden pán jsme mířili k sedadlu, ale ten pán se postavil o pár sedadel dál a chytil se tyče. Prý si mám sednout já. Sedla jsem si a přede mě tři další lidé. Přímo přede mnou osmiletý kluk s tabletem, kde začal hrát Star Wars Lego, před něj kamarádka jeho sestry a před ni jeho sestra. Ty dvě po sobě stříkaly voňavku, hlasitě se smály, utahovaly si z něj, když se jich zeptal, co má dělat, že je na mateřské lodi a někdo po něm jde. Smály se mu, říkaly, ať je začne střílet, on že nemůže. Pak se zjevně dostal pryč a ony na to jen: „Bojuj za naši vlast!“, což on odmítal, jelikož přece je to SW a nemůže bojovat za Zemi, za ČR. Ptaly se, odkud ty blbosti ví. Řekl, že to viděl. Já měla neuvěřitelně dobrou náladu, jelikož jsem strávila odpoledne s lidmi, kteří mi rozumí, a nemám ráda, když je někdo mezi lidmi, co si z něj dělají srandu. Klepla jsem mu na rameno se slovy: „Viděl jsi všechny díly Star Wars?“ a on mi odpověděl: „Jo.“ „A kterej se ti líbil nejvíc?“ „První.“ „Ten, jak Anakin závodil v kluzáku?“ „Jo,“. Ty dvě absolutně nevěděly, která bije, ale to nevadí. Pak vystoupili. 

Předtím mluvili o tom, že ten klučina dostane tablet a bude lepší než ten, co držel v rukách. A jedna z holek: „A proč bys měl?“ „Protože jsem měl jen dvě dvojky.“ „No a já udělala maturitu... sice se čtyřkama, ale udělala.“ „Čtyřkařko!“ „Ale to bylo mnohem těžší než čtvrtá třída.“ „Ne, bylo to pro tebe úplně stejně těžký jako pro mě čtvrtá třída,“ a člověk si uvědomí, že je to pravda. Když jsou vám čtyři roky a jedete starým výtahem, chcete zmáčknout tlačítko, ale jste moc malí, takže si musíte stoupnout na špičky a udržet se. Je to těžké. V první třídě je pro vás nemožné naučit se psát. V osmičce si zvolit druhý jazyk a naučit se například azbuku je téměř nemožné. V devítce je strašákem závěrečná prezentace a volba střední. V prvních vztazích vám přijde nemyslitelné, aby vás někdo viděl jinak než v oblečení... A tak dál... Prostě všechno nové nám přijde hrozně těžké oproti tomu, co jsme dělali doposud. A naopak. Co jsme dělali doposud, je jednoduché. Je to jako vyšší úroveň ve hře nebo zamčené dveře. A k čemu byly vynalezeny klíče? Aby odemykaly zámky a ztrácely se. :-)

5 komentářů:

  1. Klíče jsou od toho, aby se lidi nebáli, že se jim z života něco nebo někdo ztratí.
    Nejlepší díl je samozřejmě trojka - Yoda vs. Darth Sidious a Anakin, co dostane na prdel. Prostě boží... :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro tebe trojka... Já osobně se pořádně nemůžu rozhodnout mezi čtyřkou, pětkou a šestkou... Jenže ono je dost těžké vybrat si svůj nejoblíbenější díl už z něčeho tak oblíbeného jako SW :3...

      Vymazat
    2. SW 5, jednoznačně. O.

      Vymazat
  2. Kluk má moje sympatie, LEGO Star Wars patří k mým nejoblíbenějším hrám :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Už jen jak si napsala, že po sobě stříkaly vonavku a smály se tomu, tak mi bylo jasný, kam se ten příběh bude dál ubírat. Je to skoro až typické :D

    A náročností to je těžký, je to relativní pojem.

    OdpovědětVymazat