20. prosince 2013

Pocity dítěte o Vánocích

Venku jsem se sice sněhu nedočkala, ale vůbec mi to nevadí. Letos to vypadá na velmi krásné Vánoce, takové, na které jsem se těšívala jako malý capart. Mám slíbeno, že tatínek přijede a svátky strávíme společně. Ještě na začátku týdne jsem to vnímala jako svátky, kdy je prostě klid od školy. Vytoužený klid, než nastanou tři měsíce píle na přijímačky. S nadělováním dárků a pohody jsem začala již ve čtvrtek, kdy jsem se ráno sice probudila, ale do školy jsem nešla. Začínalo to malou rýmičkou, slezlo na moje choré dýchací cesty a pokračovalo neschopností mluvit. Odpoledne se na mě přišel podívat i můj přítel. Toho jsem taky obdarovala, jen doufám, že si odnesl jen ten dárek v podobě steampunkové brože na jeho luxusní kabát a ne nějaké bacily. Ty chytla pro změnu moje maminka, se kterou nemáme na Vánoce splněno ještě vůbec nic, nepočítaje dvanáct litrů kofoly. O víkendu se tedy budeme pokoušet vše dokoupit, doma dozdobit a v pondělí na mě s tatínkem čeká zdobení stromečku. To bude nádhera! Už se těším, jak si to nazdobíme podle sebe, maminka se podívá a řekne: „Možná bych...,“ a my jen pokorně uděláme, co říká, protože víme, že má pravdu, protože na takové to dekorování jsme oba barbaři. Ano potatila jsem se.

Vánoční náladu jsem začala chytat už někdy během příprav na našeho školního Mikuláše, kdy jsem byla anděl jak má být. Pěkně jsem se třpytila, křídla jsem měla a takové krásné bílé šaty. Jen škoda, že dnešní děti už to tolik nežerou a jsou oprsklé, takže ve výsledku jsme byli všichni nasraní, jelikož to všecičko ocenili jen školkoví skřítci. Navíc jsem se pak vyskytovala v domácnosti, kde se to výzdobou jen hemží. Paní domu má totiž různé dekorace ráda a ráda tvoří, takže to byla pastva pro oči. S touto paní domu jsem minulý čtvrtek také byla v divadle na Mary Poppins. Po třetí v městském divadle a bylo to fantastické, slzy mi tekly proudem.

 A ať si každý pubertální výrostek říká co chce, a že já to ve svých jedenácti říkala taky, Vánoce jsou o tom být s blízkými a o tom udělat si pohodu, klid a mír. Nemusíte utratit desetitisíce. Komerčními se staly díky lidem, kteří to dopustili. Já však věřím, že pokud to člověk bere po svém, aby mu bylo dobře, dělá vše tak, aby byl spokojený, zkrátka a dobře je pánem svých Vánoc, tak nám ostatním může být jedno, jestli si je žije komerčně nebo ne. 

Svým způsobem se taky těším, až tatínkovi povykládám všechno nové. O tom, jak může na mě býti maličko hrd a pych, jelikož jsem postoupila do regionálního kola Mladý chemik (leč teda na 22. místě), že jsem měla v olympiádě z češtiny 30 bodů z 31 a postupuji ze školního do okresního kola, že zvládám levou zadní i dějepis a hrdě bráním dvojku z matematiky. Také že od prázdnin jsem ohněm políbená. Takové krásné oslovení pro zrzavou barvu vlasů!

Ani byste nevěřili, jak je svět malý. Už pět týdnů potkávám na zastávce nebo v tramvaji jednoho kluka. Nejdříve jsem se na něj vždy usmála a on mi úsměv vrátil, ale pak mě vypátral a už týden spolu jezdíme ráno a ne mlčky. Bavíme se. To právě on řekl o zrzavých, že jsou ohněm políbené. Zní to tak poeticky. Kdybych neměla pseudonym, tak si tak snad i začnu říkat :-D. No, ačkoliv teď trochu strádám, tedy jsem nemocná, tudíž moje tělo a duše nejsou v rovnováze, tak si připadám šťastně. Kromě čichu mi nic nechybí. Jsem vděčná za své okolí, přátele, rodinu, spolužáky, učitele. Užijte si svátky. Nemám tušen, kdy se ozvu. Nemám moc chuť psát, protože návštěvnost je nízká, komentářů je maličko. :-)

3 komentáře:

  1. Já se taky tento rok po dlouhé době zase těším na Vánoce. :) Je to možná i tím, že už teď bydlím pryč, takže jsem se těšila domů, na to teplo domova a tak. :) Ale jinak mám o Vánocích taky hodně velkou radost z dávání dárků. Miluju, když můžu někomu udělat radost. ^^

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím, omlouvám se, že obtěžuji, ale chtěla bych poprosit o kliknutí na tento odkaz : http://sutazime.eu/kmHIv
    Zabere to jenom pár sekund a mě to pomůže. :) Jestli potřebuješ někde hlas nebo se rozhodneš do soutěže také zapojit, stačí mi napsat na blog a já ti to oplatím. ;)
    Předem ti mockrát děkuji a omlouvám se za vyrušení.
    A pokud jsem tě už jednou o toto žádala, tak se nezlob, ale snažím se sehnat co nejvíce kliknutí a všechny blogy, které jsem už oběhla si prostě zapamatovat nejde. :)
    Darkness ღ

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem vážně ráda, že jsem výdělečně činná, ne snad proto, že bych nutně potřebovala do dárků investovat tisíce, ale baví mě když mi do oka padne něco pěkného, přesně vím, pro koho by to mohlo být a nemusím se cenou zase tolik zabývat :)
    Letos se na Vánoce ultra těším. Dost netypické pro mě. Všechny problémy házím za hlavu a i když jsem teď nemocná, hodlám si volno co nejvíc užít. A jakože užiju, když nebudu doma, že :D
    Tobě přeju, ať jsou tvé Vánoce tak šťastné a veselé, jak jen můžou být, ať je vše podle tvých představ :) A to tvé představy a myšlenky jsou opravdu krásné...

    OdpovědětVymazat