11. září 2016

Dotazník lásky

Při brouzdání na internetu občas narazím na docela všední, ale přesto pro mě zajímavé články. Příkladem budiž dotazník lásky od Michelle. Nečtu ji pravidelně, ačkoliv ji mám mezi oblíbenými blogy. Tímto jí možná udělám trochu reklamu, ale cíl je jinde. Chtěla bych veřejně spáchat takovou sebereflexi, protože mám špatnou náladu, takže se dneska podceňuji a hledám na sobě samé chyby. Potřebuji si dokázat, že to se mnou není zase tak špatné, a když jediný úspěch za celý můj život, podle mého sebevědomí, bylo potkání mého partnera, tak o tom musím i napsat, neboť o úspěších lidé píší, ne? Nehodlám takové články zavést na denní pořádek, ale občas to může být příjemné zpestření. Ostatně tento týden mám v mlze, jako kdyby mě někdo každý večer praštil do hlavy, takže z toho asi deníček nebude. :-D

1. Co vás jako první napadne, když se řekne láska?
Postel. Láska je, když musím vstát, abych vyvenčila psa (ale většinou je to v jeho režii), protože jsme se s přítelem domluvili. Láska je, když mi dá pět minut, zatímco jde do sprchy, pak mě teprve táhne z postele a vaří mi čaj. Když se zmíním, že bych si dala čaj, zatímco si v posteli čtu, a on mi jej jde uvařit, i když jsem to tak nemyslela. A láska je, když ví, jak má čaj udělat. Láska je, když mě nenechá spát celý den, protože ví, že bych z toho byla smutná. Že pro mě uprostřed noci chytne obří můru, aby mi náhodou ve spánku nevletěla do pusy. A láska je přesně ten pocit, když se naše těla spojí v jedno, ten moment, kdy jsme mimo realitu. A taky to, že ví, kam má sáhnout, aby to působilo blaho. Je to to, že on dává bez očekávání odměny a přijímá, aniž by se mi odměňoval. A slovo „děkuji“ a úsměv hřeje u srdce.

2. Věříte v lásku na první pohled?
Nevěřím. Abych mohla člověka milovat, musím jej poznat, tudíž musí dojít alespoň na první rozhovor. Pak už to podle mě je možné, protože jde poznat, jak člověk mluví, jak se vyjadřuje, řeč těla, jeho charisma, celkově kouzlo osobnosti. Jestliže existuje něco na první pohled, je to zamilovanost. Znám to sama. Stále s tím bojuji, jelikož jsem už přes tři roky zamilovaná do jednoho kamaráda, který na mě ale zvysoka kašle. Rozhodně bych s ním nechtěla mít vztah, ale už od první chvíle, co jsem ho viděla, jsem šla do kolen. I když jsem v běžných situacích docela rozumná, můj rozum utíká, když jsem s ním. Chovám se jako šestiletá holčička. A nevidím jeho chyby, věřím jeho slibům. Vše se mění, až jsem doma sama. To vystřízlivím. Zamilovat se je snadné a tělu to spíše škodí, než prospívá. Je to jako toxické zamoření. Zatímco láska tělu a mysli prospívá a nastává po zamilovanosti, jakmile uplyne delší doba. To vidíte na protějšku chyby, ale přesto s ním setrváváte. Zatímco během zamilovanosti žádné chyby nevidíte. Těch si začnete všímat až po vystřízlivění. A v tu chvíli buď zůstanete, anebo odcházíte, protože nejste schopni žít v souladu.

3. Věříte v lásku na celý život?
Věřím. Netroufnu si sama říct, jestli mě potkala, protože by to bylo velmi sebevědomé tvrzení. Ovšem také věřím, na lásku danou Osudem, Bohem, Vesmírem, Matematikou atd., záleží, v co věříte. To neznamená, že na osudovou lásku narazíte po maturitě a v den smrti umřete oba dva v objetí. Znamená to, že po světě chodí (možná se narodí během vašeho života) váš protějšek. A vy se časem najdete. Někdy dřív, někdy později. Můžete projít tři manželství a ve čtvrtém vztahu už nebudete ani toužit po slibu manželství. Možná spolu budete jen týden, a pak jeden z vás umře. Nebo se poznáte ve třech letech ve školce, odloučíte se, pak se zase najdete, znáte třeba Forresta Gumpa, ne? A proto si myslím, že láska na celý život může existovat, když máte štěstí a potkáte se brzy.

4. Jací se vám líbí muži?
Tahle otázka je velmi složitá, ale jde na ni odpovědět jednoduše: Muži, kteří mají charisma. Často se mi líbí velmi rozdílní muži. Někdy svalnatější s vousy, a někdy blonďatý šlachovitý manekýn. Muž mě musí zaujmout chováním, hlasem a mluvou. A také řečí těla. A také mám ráda, když se muž snaží, když dokáže ukázat určitou dominanci a ženu dobývá, protože si ráda hraji na takovou trochu femme fatale, i když nenosím rudou rtěnku a síťované punčochy (zkuste si na netu najít návod jak být femme fatale). Také mě musí stimulovat po intelektuální stránce. A když nedobývá, tak je aspoň vtipný. A proto ten můj je: Hubený, středně vysoký, vousy mu rostou velmi špatně, nedobývá, je hrozně hodný, vtipný a intelektuál. A já před ním nejsem žádná femme fatale, ale většinu času buríto, protože přitažlivost peřiny a postele je obrovská.

5. Co vás na mužích první zaujme?
Nos, protože je to dominantní znak obličeje, a nejlepší jsou ty větší. Ruce, zvláště šlachovité, hlas a úsměv. A taky styl, pokud se oblékají specificky. Mám ráda klasiky, co nosí košile, vestičky, motýlky, kapesní hodinky a sáčka. Ale taky stačí obyčejná košile.

Naše první fotka
6. Vy a vaše první láska?
Bylo nám dvanáct let, poznali jsme se na skypu přes mého kluka, se kterým jsem chodila měsíc, ale bez randění. Po rozchodu jsme se týden vídali, a dali jsme se dohromady. Moje první pusa byla s ním. A ve vchodu našeho paneláku jsme se líbali u topení tři čtvrtě hodiny. A bylo s ním vše poprvé. A ještě těch poprvé spoustu bude. Jsme spolu od října 2010. Tehdy jsem si myslela, že to bude tak záležitost měsíce dvou, že ho omrzím. A vida... Někdy lidé říkají, že jsme jako staří manželé. Nemusíme se okousávat na každém rohu, ale zvládneme spolu vést domácnost více jak jeden den. :-D


7. Co ve vztahu nesmí chybět?
Respekt, podpora, trpělivost, upřímnost, odvaha, přátelství, podle mého by si partneři měli být nejen mužem a ženou, ale také právě přáteli. A jako poslední, taková třešnička, je sex. Můžete moralizovat o tom, že vztah není o sexu, ale ve chvíli, kdy nefunguje sexuální život, ve vztahu něco chybí. Samozřejmě pokud jeden nemůže, tak je to něco jiného, ale pokud jsou splněny všechny podmínky, mělo by se pracovat na zkvalitňování rozkoše. Pokud se dokáže sex přenést do vztahové roviny a odehrává se mezi dvěma milujícími lidmi, můžeme jej nazvat milováním. A to nepřináší jen fyzické, ale i duševní uspokojení. Muž by měl vědět, co činí ženu šťastnou, ukázat sám, co má rád on. Žena by měla nechat muže objevit, co ji činí šťastnou, a klidně mu pomoci. K tomu se hodí právě ta upřímnost. Partneři by měli o svém sexuálním životě mezi sebou mluvit. Žena by neměla předstírat orgasmus, muž by měl poznat, že je něco špatně a dohromady s tím něco udělat. V tom má kámasútra pravdu. Z mé vlastní zkušenosti na tom velmi záleží. Když jsme začali sexuálně žít, při každé příležitosti jsme měli sex. Opravdu bych řekla, že jsme měli sex, zatímco v poslední době jej máme málokdy, třeba jednou dvakrát do  měsíce, a užíváme si to daleko více. Cítíme při tom zcela jiné pocity a nazvala bych to milováním.

8. Jakých vlastností si vážíte u svého protějšku?
Tolerance a pochopení, dokáže mě vyslechnout, i když mým problémům nerozumí, nedělá si z nich srandu. A dokáže pochopit, že jsem mu možná slibovala vášnivou noc, ale že těsně před akcí jsem pozbyla náladu. Je výřečný, takže dokáže vymýšlet výmluvy a příběhy, proč musím já něco dělat nebo proč on něco neudělal. A dokáže se mnou hodiny mluvit o tom, jak budeme vychovávat děti. Je praktický a hodný. Je vtipný a hlavně neodbytný. I když ho během špatné nálady pětkrát pošlu pryč, vždycky se vrátí a pomůže mi. A neumí sladit oblečení jinak než klasicky: zelená mikina a zelené tepláky, to je dobrý ne? :-D

9.Jak si představujete ideální den s láskou?
Vstaneme okolo desáté, on si dá sprchu, já zkusím nachystat snídani, on pak udělá čaj a spraví snídani, podíváme se na díl nějakého seriálu, vrhneme se do postele, kde se budeme jen tak válet nebo se pomilujeme, pak si dáme drobného šlofíka a probudíme se, abychom šli připravit společně oběd. Po obědě si každý děláme svoje nebo já uklízím/peru (těší mě, že má jeho maminka po návratu z domečku radost, že je v bytě pořádek...), třeba on se dívá na youtube, já si čtu nebo kritizuji různé věci, čemuž se směje (snad vážně a ne hraně). Zajdeme se projít, společně něco zahrajeme, dáme si večeři, podíváme na film a jdeme spát, přičemž si ještě dlouho do noci povídáme. A nebo to může být zcela jinak. Známe se. Nic není ideální. Ani ve fyzice, ani v životě, a tak jsem vděčná za každý den s mým milým (a občas za pár dnů samoty :-D).

10. Jakou roli hraje ve vašem životě přátelství?
Již delší dobu se zabývám otázkou, kdo je přítel. Často docházím k tomu, že vlastně žádné pravé přátele nemám, snad jen svého milého. Ovšem nesmím zapomenout na svoji přítelkyni, kterou znám od čtyř let. Sice se nevídáme, ale jsme propojené. Obě jsme to neměly úplně lehké, obě jsme toužily po dlouhých vlasech, ale obě jsme skončily s krátkými. Máme mezi sebou zvláštní pouto. Jinak mám mnoho kamarádek a kamarádů, ale zatím si netroufám o někom říct, že je mi přítelem. Bojím se, že je to jen maska, že mi osud zase podsouvá jen nějaké rádoby kamarády, co si získají moji důvěru, aby mě pak zašlapali do bláta. Vlastně mívám návaly nálad, kdy pochybuji o svém okolí a o sobě, jestli je vůbec vše reálné, jestli jsem ta osoba, co je hodna lásky okolí, jestli to není jen nějaká maska, protože mě litují. Ale musím mít někoho, s kým jsem trvale v kontaktu. Bývá to jedna nebo dvě osoby po určitou dobu, měsíc, rok, záleží. Momentálně je to Slečna Klovná (ráda dávám lidem přezdívky na fb a na blogu), s tou si píšeme pořád. A taky Benda, ale to je klasika. S tím si nepíšu, jen když není internet nebo se jeden z nás vzdálí daleko předaleko. Od přátel čekám pomoc a podporu, to samé i nabízím. 

11. Myslíte, že se ženy a muži mohou jen přátelit?
Ano, pokud do přátelství nejdou už s tím, že jeden z nich cítí něco víc. Samozřejmě z toho časem může být vztah, ale také si myslím, že takové přátelství může úplně normálně existovat. Představa, že bych si musela odříct mužský prvek ve svém životě, mě děsí. Já potřebuji mluvit jak s ženami, tak s muži. Smutné je, když protějšek žárlí na nejlepšího kamaráda. Otázka pak zní, zda je protějšek ten vhodný. Kdyby člověk chtěl mít něco se svým kamarádem, tak s ním je a nehledá si někoho do vztahu, ne? Minimálně třeba po pěti letech přátelství.

12. Jaký máte názor na nevěru?
Ve vztahu musí být domluva, a tím myslím i sexuální poměry s jinými osobami. Jsou páry, které to netolerují, nějak je to nestaví do špatného světla. Každý může občas uklouznout, ale měl by se přiznat. Nevěra se vyskytuje ve vztahu, kde něco chybí, takže vidím dvě řešení: Buď se již nestabilní vztah rozpadne, nebo naopak je zpevněn. My máme s přítelem domluvu, že můžeme zkoušet nové věci s lidmi, které známe, ke kterým chováme důvěru. Podmínkou je bezpečné a promyšlené jednání a upřímnost, tedy žádné zapírání. Je to složité na vysvětlení. Opět je to o uspokojení určitých fyzických potřeb a ne emocionálních. Hledat emocionální útěchu jinde zavání nevěrou. Pokud partner ojíždí/roztahuje nohy kdekoliv, kam přijde, zatímco druhý si myslí, že pracuje v práci přesčasy, považuji to za nevěru a je to neférové jednání.

13. Jaké vás napadne slovo, když se zamyslíte nad svým partnerem?
Zizi (přezdívka, kterou mu dala Grabi, francouzsky pindík), penis (Freud by si mohl myslet, že je posedlý svým instrumentem, ale prostě jen rád dělá kraviny), buríto (protože se umí zabalit do peřiny a tvářit jako buríto, čímž hatí všechny plány na nějakou aktivitu. Je to takový protest) a pak Žid (protože má veliký nos a má čich na peníze). :-D

14. Čím vás partner nejvíc překvapí a potěší?
Když přijede za mnou domů, aby mě rozveselil nebo mi pošle pohled z tábora. A taky když se v den, kdy se vidíme, oholí. Nebo když si koupí košili. Když mi dá nějaký kamínek, co někde našel. A úplně nejvíce když si přečte nějakou knihu. :-D

15. Oblíbená kniha, film a hudba o lásce?
Pýcha a předsudek, Pýcha a předsudek a Falling Slowly nebo Home - Edward Sharpe & The Magnetic Zeros. Ke knížkám ještě mohu dodat Annu Kareninu a Zkrocení zlé ženy. 

Tak doufám, že se vám tento článek líbil a ráda si přečtu vaše názory :-)

7 komentářů:

  1. Ta vaše první fotka je šílená. :D Líbí se mi, že jste pořád spolu.
    Jinak o vše se musí pečovat, o vztahy rovněž. Jak ty partnerské, tak ty partnerské. Oboustranně. jakmile to tak není, může to jít časem leda tak do kopru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše první fotka je legendární. Ještěže když si představíš, že je focena na starou Nokiu, proto je tohle její největší formát :D

      Vymazat
  2. Já si nevybavuju, že bych tě kdy viděla tak otevřeně psát o sexu, takže nestíhám koukat, ale možná jsem tím jenom práskla, že tě čtu málo :D Každopádně výbordelně napsáno, některé věci máme stejné. Taky mě berou chlapi hlavně podle charismatu a hlasu. Vzhled se při srovnání všech mých dosavadních partnerů hodně mění, takže jím to až tak není. Snad jen že nemám ráda chlapy oplácané (na to jsem v našem vztahu já) a dlouhovlasé (takového jsem měla jen jednoho, a ten byl zase jinak tak krásnej a charismatickej chlap, že se mu to dalo odpustit).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O sexu se moc často tady nemluví, i když je to docela důležitá součást mého života (a jedna z nejkomplikovanějších částí, ale o tom bych ti spíše popovídala osobně než tady...), ale nepíšu o tom, protože nějak nemám potřebu a navíc pořád jsem trochu paranoidní z toho, jak můj minulý blog prolezli příbuzní, vzali si z toho 1/3 informací a usoudili, že jsem špatný člověk, a pak o tom poreferovali mamince. I když jsem dospělá, pořád nepotřebuji, aby si moje máma myslela, že jsem nějaký prasák, nymfomanka, co sexuje každý den s kdekým, sleduje bůhví co a ještě k tomu všemu bere drogy (a pije kafe :D). Já neříkám, že taková jsem, ale dokážeš si asi představit, že by to nějak mohlo vyjít na světlo, protože si někdo myslel a někdo něco přečetl a nečetl zbytek. :-D

      Vymazat
  3. Je hezký, že umíš psát o lásce aniž by se mi chtělo zvracet, nebo brečet :D A úplně jsem zapomněla, že jsem Slečna Klovná, Slečno Chytrá :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ten čas letí, co? :D také se přikláním k Bels, že ta první fotka je fakt vtipná, ale ono to tak bývá. :-) Žasnu nad Tvou upřímností (v pozitivním slova smyslu pochopitelně) a (opět) se dozvídám něco nového. Držím vám palce, ať to klape stejně dobře i nadále. ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat